Hoe ik de cursus en de week ervaren heb zie je in deze video:

Mijn weekmenu

Hieronder volgt wat ik gegeten heb tijdens mijn allereerste week van Weight Watchers. Ik heb besloten om alles te vermelden en dus echt heel erg eerlijk te zijn. Het is heel spannend voor mezelf omdat hier zo open en bloot neer te schrijven. Ook moet ik nog wat zoeken wat fijn is voor jullie om te lezen, het is namelijk dat bedoeling dat jullie er wat aan kunnen hebben.

Lees ook zeker mijn voetnoot, week twee zal nog veel slechter zijn maar week 3 zal ik rocken!

Ik mag 32 punten per dag volgens mijn lengte en gewicht.

Donderdag – 33 punten

Ontbijt – 3 punten

In de voormiddag dronk ik 750 ml water, ik merk dat ik het niet altijd heb bijgehouden. Ik ben er nog niet aan uit of ik het meer wil doen of niet. Het maakt me natuurlijk wel nog bewuster dat ik veel water moet drinken.

Ik begon de dag met een halve kom magere yoghurt met daarin wat zelfgemaakte cruesli, chiazaad en een appel en banaan in stukjes gesneden.

Verder at ik ook nog een hardgekookt eitje.

Weight Watchers Week 1 Weekmenu Menu Sofie Lambrecht Blog

Middag – 8 punten

Als lunch heb ik vijf rijstwafels gegeten belegd met: mais, 2 hardgekookte eitjes, paprika, komkommer en tofureepjes. Ik dronk daarbij wat Cola Zero.

Weight Watchers Week 1 Weekmenu Menu Sofie Lambrecht Blog

Avond – 6 punten

Als avondeten had ik een gevulde zoete paprika met mais, spaghettisaus en geraspte kaas erover. Heel erg lekker en het hielp me om van de spaghetti af te blijven die mijn gezin at.

Tussendoor – 16 punten

Ik at tussendoor ook nog 2 dadels opgevuld met elk 5 gram pure chocolade en Granola Fruitbiscuits koekjes.

Weight Watchers Week 1 Weekmenu Menu Sofie Lambrecht Blog

Vrijdag- 37 punten

Ontbijt – 3 punten

Ik at hetzelfde als donderdag.

Middag – 10 punten

Ik at een salade van gemengde sla, een hardgekookt eitje, wat esdoornsiroop, zadenmengeling en paprika. Ook deed ik er groenten balletjes bij. Ik sloot af met een klein paaseitje.

Avond – 17 punten

Hier liep het wat fout, ik at een kleine portie frieten en een frikandel.

Tussendoor – 7 punten

Tussendoor at ik een pannenkoek gemaakt van ei en banaan met een klein beetje chocoladesaus  over. Ook at ik een Granola Crunch koek.

Zaterdag – 75 punten

Ontbijt – 42 punten

Op zaterdag had ik een ontbijt met twee vriendinnen. Beelden van het ontbijt kan je hier bekijken. Ik raad je zoiezo aan als je nieuwsgierig bent naar mijn eten om mijn vlogs te volgen, daar film ik namelijk vaak even mijn eten.

Nouja, het ontbijt liep dus heel erg uit de hand qua punten. Al heb ik echt wel mijn best gedaan, zo kreeg ik 2 pannenkoeken en heb ik maar 1 van opgegeten. Ik kreeg ook een pistolet waar ik versgemaakte choco op kon smeren, ik heb de choco laten staan.

Ik at wel: een chocoladekoek, een pistolet, yoghurt met muesli en vers fruit, roerei met spekjes, toast en een pannenkoek. Ik dronk een glas chocomelk en een glas versgeperst sinaasappelsap.

Middag – 0 punten

De lunch heb ik overgeslaan.

Avond – 27 punten

Ok, hier was het de bedoeling dat ik enkel gezonde zaken zou eten. Het enige probleem was dat het er heel moeilijk was. Achteraf gezien moest ik gewoon een pistolet gegeten hebben met veel groenten op. Ik had een communiefeest in de avond.

Ik at daar twee hamburgers en nam een klein beetje chips en kaasjes. Ik dronk een glas sinaasappelsap.

Tussendoor

Tussendoor at ik nog een koek Granola Crunch.

Zondag – 45 punten

Ontbijt – 3 punten

Als ontbijt nam ik hetzelfde als de donderdag.

Middag – 12 punten

Ik at 1,5 donut ’s middags. Ik had er zin in en dat kon toen nog, helaas wist ik toen nog niet dat ik ’s avonds mijn boekje te buiten zou gaan.

Avond 30 punten

We gingen eten bij mijn schoonouders en daar at ik een klein zakje chips en wat chocolade bij wijze van aperitief. Het eten zelf was kalkoen met saus, peertjes uit blik en frietjes.

Maandag – 38 punten

Ontbijt – 0 punten

Ik heb niet ontbeten omdat ik wist dat ik mijn boekje te buiten zou gaan aan chocoladetaart. Mijn papa is op dinsdag jarig en sinds zijn ongeval eet ik elk jaar op of rond zijn verjaardag een stuk chocoladetaart. Dus dit probeerde ik wat te compenseren.

Middag – 30 punten

Als middageten at ik dus een stuk brownie met nootjes en wat meringue. Ook at ik een omelet met komkommer, paprika, kippenwit en een appeltje.

Weight Watchers Week 1 Weekmenu Menu Sofie Lambrecht Blog

 

Avond – 8 punten

’s Avonds at ik prei met een bloemkoolsaus en geraspte kaas. Heel lekker!

Al bij al vind ik deze dag heel erg goed meevallen. Ik was echt bang dat het totaal uit de hand zou lopen. Dat is toen niet gebeurd.

Dinsdag – 63 punten

Ontbijt – 21 punten

Vandaag dus de dag van mijn papa zijn verjaardag. Gisteren was heel goed gelukt maarja vandaag was het blijkbaar heel wat moeilijker. Ik kon niet weerstaan aan een heerlijke Deense pecan koek, dat samen met enkele mespunten préparé (niet op hetzelfde moment).

Middag – 23 punten

Ook hier ging het emo eten, zonder-controle-eten verder. Ik at 9 kleine kaasballetjes en 2 bami schijven en 1,5 frikandel.

Avond – 0 punten

Ik liet mezelf boeten en besloot om niets te eten. Geen goed idee!!

Tussendoor – 19 punten

Tussendoor at ik ook nog 2 kleine paaseitjes en 50 gram andere chocolade.

Oeps, vandaag was dus hélemaal niet goed gelukt. Ik moet echt een grip krijgen op mijn emo-eten.

Woensdag – 54 punten

Ontbijt – 3 punten

Het ontbijt begon goed met mijn ontbijtje dat ik op donderdag ook had.

Middag – 8 punten

Ook ’s middags ging het super goed. Ik at rijstwafels met ei, paprika, komkommer en groentenballetjes.

Weight Watchers Week 1 Weekmenu Menu Sofie Lambrecht Blog

Avond – 37 punten

Hier liep het volledig fout. En dat vlak voor ik naar de Weight Watchers cursus moest gaan. Niet goed bezig!

Ik at aardappelpuree, merguez en 8 kleine paaseitjes.

Tussendoor

Tussendoor at ik ook nog een koek van Granola Crunch.


Dit is mijn allereerste week overzicht, het is zoals je kan zien hélemaal niet perfect maar een werk waar ik mee bezig ben. Ik doe mijn best en wil er zeker eerlijk over zijn. De weg naar een slanker lichaam is niet makkelijk en loopt –  bij mij – niet in een rechte eenvoudige lijn. Ik heb momenten dat ik mezelf echt enorm zwak voel en mezelf veracht daarom, maar ook dat probeer ik niet meer te doen. Ik vind eerlijkheid erover enorm belangrijk. Nu, ik typ dit wat laat en mijn tweede week is ook zo goed als afgerond, deze is véél slechter dan de eerste week. Ik schaam me er enorm om, maar ook dat zal ik eerlijk weergeven. Ik wil niet maar ik zal het toch doen. Ik heb mezelf beloofd me te herpakken en hoop daadwerkelijk dat week drie een voorbeeld Weight Watchers week zal zijn, want ik kan het! En jij ook. Ik hoor graag van je in de comments.

There are 4 comments Reageer!

Reageer!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.