Gezondheid staat al jaren centraal bij Delhaize. Ze voerden er al veel acties rond, denk maar aan de Vitaminis! Mijn kinderen spelen nog dagelijks met hun groenten of fruit knuffels. Ook nu blijft Delhaize zich inzetten om kinderen meer groenten en fruit te doen eten. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat kinderen meer groenten eten als je ze een gekke naam geeft. Daarom heeft Delhaize twaalf groenten gekozen die ze een nieuwe naam hebben gegeven:
Er staat op elk pakje tovergroentjes een passende afbeelding, kei tof om samen met je kind te ontdekken in de Delhaize of thuis in de keuken. Wedden dat ze opeens enthousiaster gaan zijn om deze groentjes te eten?
Zelf heb ik met mijn gezin nog een lange weg af te leggen om mijn man en kinderen meer groenten te laten eten. Tips welkom!
Delhaize bedacht al namen voor twaalf tovergroentjes maar doet tevens een beroep op de verbeeldingskracht van haar klanten en kids om er nieuwe te verzinnen: wie een betoverende naam bedenkt voor een nieuwe tovergroente maakt kans op 1 jaar gratis (750 euro) fruit en groenten. Ideeën kunnen online ingestuurd worden via meemetmijnleven.be of de Facebook-pagina van Delhaize. Ook in de winkel kunnen ouders of kids deelnemen: suggesties kunnen gedeponeerd worden in de inzameldoos, op de rode tafel in de fruiten groenteafdeling.
Ook probeer ik zelf minder vlees te eten. Ik heb niet de ambitie om vegetariër te worden maar ik wil wel bewuster omspringen met vlees. Dat is voor mij persoonlijk veel moeilijker dan meer groenten eten. Dus ook hier zijn tips van harte welkom. Ook wijs ik jullie graag op een campagne van Greenpeace waarbij je ook aangemoedigd wordt om je vleesconsumptie kritisch te bekijken. Daar staan allerlei tips hoe je dat kan aanpakken van thuis uit maar ook naar je omgeving toe. Voor meer informatie klik hier!