Het eerste WW-weekend (9-11 november) was niet altijd even gemakkelijk. Mijn kinderen hebben activiteiten op vrijdagavond. Mijn dochter gaat van 16u tot 18u naar de muziekschool en daarna gaan we samen frietjes eten. Voorheen dacht ik altijd: mmm lekker en nu dacht ik: oh neen, dit wordt een aanslag op mijn dieet, of toch op mijn puntentotaal. Ervaring leert me dat af en toe iets vettigs wel kan maar toch… Punten voor die dag zijn ontelbaar bijna denk ik. 20 punten voor de frieten en nog eens 7 voor het hapje erbij… Hiervoor heb je natuurlijk het extraatje per week maar toch vraag ik me af wat het met mijn gewicht gaat doen want vrijdagochtend woog ik me snel en zag ik 79,5 kg op de weegschaal staan. In de frituur waar we bijna altijd gaan eten hebben ze ook wok… maar dat kreeg ik niet over mijn hart.

Voorheen dacht ik altijd: mmm lekker en nu dacht ik: oh neen, dit wordt een aanslag op mijn dieet, of toch op mijn puntentotaal.

Voor zaterdag had ik een ovenschotel voorzien met ham en witloof en kaassaus en puree. Ik maakte minder puree dan anders en gebruikte minder melk en meer bouillon maar ook dit gerecht blijft wel een serieuze qua punten. Dat was toch ook weer 10 punten.

Geen 4 pittabroodjes meer in één keer

En dan nog een uitschuiver dat weekend: een gewone maaltijd ’s middags zoals ik vooraan altijd deed: pistolet en pitabroodje met twee plakken jonge kaas: 23 punten. Kaas, niet light, zijn dus echt veel punten en pitabroodjes ook (vroeger at ik er soms vier in één keer).

Soms is het toch echt verschieten maar hey, we zijn nog maar net bezig dus het is nog wat zoeken. Langs de andere kant blijf ik weg van suikers en let ik wel zo goed mogelijk op. Ik at zaterdag en zondag een omelet met groenten (0 punten). En zondagavond at ik maar 2 lepels rijst ipv veel meer.

Ik verlang wel nog altijd naar iets lekkers …

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik na een week geen suikers toch verlang naar iets lekkers maar ik houd me in. Iets anders dat ik misschien nog moet melden is het volgende: ik heb een zeer groot vermoeden dat ik een glutenintolerantie heb. Na het eten van gluten dus bv brood krijg ik last van reflux, voel ik me misselijk en opgeblazen en ook mijn astma komt dan boven… ik probeer gluten dus te mijden maar ik moet ook hier nog wat aan wennen…

De tweede WW bijeenkomst

Woensdag was het de tweede WW-bijeenkomst. Ik had me dinsdagochtend zelf gewogen en zag 78.9 kg op de weegschaal staan. Het gaat dus goed… echter bij WW kwam er 81.7 kg op de weegschool. -1.3 kg dus voor deze week. Niet slecht natuurlijk. Te snel afvallen, is toch niet vol te houden. De coach, Martine, vroeg naar mijn week en ik gaf mee dat ik het soms wel moeilijk heb met de minder hoeveelheid suiker. Ze gaf me de tip om champignons te eten. Dit ga ik zeker proberen! De cursus zelf ging over het stellen van doelen en zeker met het vooruitzicht van Sinterklaas en de feesten… jaja de “vreet”periode. Het was wederom zeer gezellig.

Al bij al gaat het vlotjes en voel ik me goed bij wat ik eet. Gisteren hadden we een teamdag en de mini-koffiekoekjes en chocolade lonkten naar me. En ja ik liet me even gaan maar ik bleef wel binnen mijn dagtotaal van punten. En ik ging na het werk dapper naar Basic Fit en heb me lid gemaakt. 50 minuten cardio deden me goed. Ik koos wel voor een maandelijks opzegbaar abonnement. Dit is 9 euro per maand duurder maar ervaring leert dat ik een jaar niet volhou.

Volgende week horen jullie me terug!

Lees zeker ook: Gezonder leven met WW

There are no comments

Reageer!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.